A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури та спорту
Славської селищної ради Стрийського району Львівської області

Статут закладу

Дата: 17.02.2025 15:51
Кількість переглядів: 9

Тризуб

УКРАЇНА

Славська селищна рада

Стрийського району Львівської області

55 сесія 8-го демократичного скликання

 

  Р І Ш Е Н Н Я

 

26 вересня 2024 року                                                                                              3510

 

Про затвердження Статуту Славської  школи мистецтв

Славської селищної ради Стрийського району Львівської області

в новій редакції                           

 

Беручи до уваги  рішення Славської селищної ради № 2837 від 07 грудня 2023 р. «Про надання дозволу на безоплатну передачу об’єктів комунальної власності громадських будинків закладів загальної середньої освіти, об’єктів та установ закладів культури, об’єктів та установ закладів дошкільної освіти, об’єктів та установ спортивного призначення, матеріальних цінностей та приладів комерційного обліку електроенергії ( точки обліку), які перебувають на балансі Славської селищної ради на баланс відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області» та у зв’язку з необхідністю приведення установчих документів комунальних підприємств, закладів, засновником яких є орган місцевого самоврядування у відповідність до  рішення №3276 від 06.06.2024 року «Про Порядок призначення на посади та звільнення з посад керівників підприємств, установ, закладів, що належать до комунальної власності Славської територіальної громади», сесія Славської селищної ради

 

ВИРІШИЛА:

 

  1. Затвердити Статуту Славської школи мистецтв Славської селищної ради Стрийського району Львівської області (нова редакція), згідно Додатку №1.
  2. Зобов’язати керівника комунального закладу, зазначеного у пункті 1 даного рішення, протягом тридцяти робочих днів з моменту його прийняття  провести державну реєстрацію статуту в новій редакції.
  3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію з питань комунальної власності, житлово-комунального господарства, будівництва, благоустрою, транспорту та зв’язку.

                                                                                 

 

 

Славський селищний голова                                                    Володимир БЕГА

 

Додаток №1

до рішення Славської селищної ради

№ 3510 від 26 вересня 2024 року

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

С Т А Т У Т

Славської школи мистецтв

Славської селищної ради

Стрийського району

Львівської області

(нова редакція)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Славсько

 2024 р.

                                     1.ЗАГАЛЬНІ    ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Славська школа мистецтв Славської селищної ради Стрийського району Львівської області (надалі - Заклад) -  є початковим спеціалізованим мистецьким навчальним закладом, початковою ланкою спеціальної мистецької освіти, належить до системи позашкільної освіти у сфері культури і є комунальним закладом Славської селищної ради Стрийського району Львівської області. Заклад безпосередньо підпорядкований  відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області

1.2. Заклад здійснює навчання і виховання учнів у позаурочний час та поза навчальний час.

1.3. Заклад здійснює обробку персональних даних з метою ведення кадрового діловодства, внутрішніх документів.

1.4. У своїй діяльності керується Конституцією України, ЗУ «Про освіту», ЗУ «Про позашкільну освіту», ЗУ «Про культуру», іншими законами України, наказами Міністерства освіти і науки України, Міністерства культури України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, рішеннями Славської селищної ради та наказами начальника відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради, Положенням про мистецьку школу та цим Статутом.

1.5.  Заклад провадить свою діяльність за такими напрямами позашкільної

освіти:

  • художньо-естетичний,  що  забезпечує  розвиток  творчих  здібностей,

обдарувань та набуття здобувачами практичних навичок, оволодіння знаннями у сфері вітчизняної і світової культури та мистецтва;

- мистецький, що забезпечує набуття здобувачами спеціальних мистецьких виконавських компетентностей у процесі активної мистецької діяльності.

1.6. У закладі визначена українська мова навчання.

 

        2. ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДУ

 

2.1. Заклад є юридичною особою , діє на підставі Статуту, має круглу печатку та кутовий штамп і є неприбутковим.

2.2. Повна назва Закладу: Славська школа мистецтв Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.

Скорочена назва Закладу: Славська школа мистецтв.

2.3. Засновником Закладу є Славська селищна  рада Стрийського району Львівської області., місцезнаходження якої: 82660, Львівська область, Стрийський район, селище Славсько, вулиця Івасюка, 24.

2.4. Юридична адреса Закладу: 82660, Львівська область, Стрийський район,  селище Славсько, вулиця Шептицького, 3

2.5. Заклад проводить навчально-виховну, методичну, культурно-просвітницьку роботу.

2.6. Основним завданням  Закладу є:

- надання початкової мистецької освіти;

- організація, забезпечення та провадження освітнього процесу для набуття здобувачами спеціальних здібностей, естетичного досвіду і ціннісних орієнтацій у процесі активної мистецької діяльності, формування у них теоретичних і практичних (у тому числі виконавських) загальних та професійних компетентностей початкового рівня в обраному виді мистецтва;

- створення умов для професійної художньо-творчої самореалізації особистості здобувача початкової мистецької освіти;

- популяризація академічного та народного мистецтва;

- пошук та підтримка обдарованих і талановитих дітей з раннього віку, розвиток їх мистецьких здібностей;

- здійснення інклюзивного навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для набуття здобувачами первинних професійних навичок і вмінь, необхідних для їхньої соціалізації, подальшої самореалізації та/або професійної діяльності;

- виховання громадянина України шляхом вивчення та виховання поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, етносів України, а також інших націй і народів;

- здійснення творчої мистецької, інформаційної, методичної, організаційної роботи.

 - виховання в учнів поваги до Конституції України, патріотизму, любові до України, прав і свобод людини та громадянина, почуття власної гідності;

- естетичне виховання дітей, юнацтва та дорослих громадян;

- навчання дітей, підлітків та інших вікових груп населення різних видів мистецтва;

- створення умов для творчого, інтелектуального, духовного розвитку;

- задоволення потреб у професійному самовизначенні і творчій самореалізації,

- створення матеріальної бази для проведення високоефективної навчально-виховної роботи;

-створення сприятливих умов для творчої і якісної праці.

2.7. З метою виконання  завдань, що стоять перед Закладом та забезпечення найбільш сприятливих умов для розвитку інтересів i здібностей учнів, Заклад може створювати відділення (музичне,  художнє,  хореографічне, театральне,  хорове,  естрадне та інші) та відділи : (фортепіанний,  народний,     оркестровий, духових і ударних інструментів, музично - теоретичний, образотворчого мистецтва, декоративно-ужиткового мистецтва, хореографічний і інші).

2.8. Відокремлений структурний підрозділ створюється за рішенням керівника Закладу, погодженим із  відділом освіти, культури та спорту Славської селищної ради.

2.9. Фінансове, матеріально-технічне та кадрове забезпечення діяльності відокремлених структурних підрозділів Закладу здійснюється відділом освіти, культури та спорту Славської селищної ради в тому самому порядку, що й самого Закладу.

2.10. Заклад має право:

- самостійно розробляти та затверджувати освітні програми для забезпечення освітнього процесу;

- здійснювати освітній процес за наскрізними освітніми програмами;

- реалізовувати академічну, кадрову та фінансову автономію в межах законодавства;

- реалізовувати освітні та мистецькі проєкти;

- надавати платні додаткові освітні та інші послуги на договірних засадах;

- брати участь у грантових програмах та проєктах;

- входити до складу освітніх комплексів та інших об’єднань із закладами освіти різних рівнів, освітніх округів за умови збереження статусу юридичної особи та своїх функцій, визначених цим Положенням про мистецьку школу та цим Статутом;

- входити (у тому числі через своїх представників) до асоціацій, інших професійних та громадських об’єднань або створювати такі організації;

- бути базою для реалізації практичної підготовки педагогічних кадрів закладами фахової передвищої та вищої мистецької освіти відповідно до укладених договорів;

- бути базою для проведення заходів з підвищення кваліфікації педагогічних працівників мистецьких шкіл. Підвищення кваліфікації може проводитись у формі курсів, семінарів, майстер – класів, відкритих уроків, підготовки лекцій, рефератів і за іншими організаційними формами. Участь педагогічних працівників у заходах підвищення кваліфікації засвідчується керівником закладу і є підставою для проведення атестації;

- організовувати роботу своїх структурних підрозділів у приміщеннях інших закладів освіти, підприємств, організацій на підставі укладених договорів;

- здійснювати іншу діяльність, не заборонену законодавством;

2.11.Заклад зобов’язаний:

- надавати здобувачам якісні мистецько-освітні послуги, забезпечувати якість початкової мистецької освіти;

- виконувати стандарти початкової мистецької освіти, затверджені профільним міністерством;

- створювати умови для реалізації індивідуальних освітніх траєкторій здобувачів в межах освітніх програм, набуття ними відповідних компетентностей;

- створювати і впроваджувати систему внутрішнього забезпечення якості освіти;

- дотримуватися вимог законодавства з питань господарської та фінансової діяльності;

- забезпечувати реалізацію вимог законодавства з питань оплати праці та підвищення кваліфікації педагогічних та інших працівників;

- здійснювати інші обов’язки передбачені законодавством.

2.12. Заклад веде службову та навчальну документацію, яка регламентує організацію та провадження освітнього процесу.

2.13. Заклад подає статистичну звітність за формами та в строки, визначені законодавством України.

 

3.ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ЗАКЛАДУ

 

3.1. Організація освітнього процесу в Закладі здійснюється відповідно до плану, який розробляється педагогічною Радою та затверджується директором Закладу.

3.2. План організації освітнього процесу визначає, зокрема, структуру навчального року, тривалість навчального тижня, уроків, занять, відпочинку

між ними, інші форми організації освітнього процесу у межах часу, передбаченого освітньою програмою, з дотриманням вимог частини першої статті 17 Закону України «Про позашкільну освіту».

3.3. Навчальний рік у Закладі починається 01 вересня. Дата закінчення навчального року, учбових семестрів, терміни шкільних канікул визначаються директором Закладу, згідно із строками, встановленими профільним міністерством.

3.4. Формування контингенту учнів, комплектування  класів здійснюється у період з 01 по 15 вересня, що є робочим часом викладача.

3.5. У канікулярні, вихідні, святкові та неробочі дні Заклад може працювати за окремим планом, затвердженим директором  Закладу.

3.6. Освітній процес в Закладі здійснюється за освітніми програмами. Освітня програма є єдиним комплексом освітніх компонентів, спланованих й організованих Закладом з метою досягнення учнями результатів навчання (набуття компетентностей).

3.7. Освітня програма містить вимоги до учнів, які можуть розпочати навчання за цією програмою, перелік освітніх компонентів та їх логічну послідовність, загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти.

3.8. Освітня програма розробляється з урахуванням особливостей соціально-економічного розвитку регіону, інтересів учнів, потреб сім’ї, запитів інших закладів освіти, молодіжних і дитячих громадських організацій та має передбачати освітні компоненти для вільного вибору здобувачів.

3.9. Заклад може здійснювати освітній процес за власними, в тому числі наскрізними освітніми програмами, або типовими освітніми програмами, що затверджуються профільним міністерством.

3.10. Освітня програма схвалюється педагогічною Радою Закладу та затверджується керівником Закладу.

3.11. Для осіб з особливими освітніми потребами Закладом можуть розроблятися окремі освітні програми за підрівнями початкової мистецької освіти або до освітніх програм, за якими працює Заклад, може включатися корекційно-розвитковий складник.

3.12. На підставі освітньої програми Заклад складає та затверджує річний план роботи, навчальний план та розклад занять, що конкретизують організацію освітнього процесу.

3.13. У річному плані роботи визначаються дати початку та завершення навчального року, канікулярні періоди, кількість навчальних тижнів, система організації освітнього процесу (за чвертями (модулями), семестрами, півріччями), форми роботи, інші особливості організації навчання в Закладі. Перерви між навчальними заняттями є робочим часом педагогічного працівника.

3.14 .Розрахунок навчальних годин на кожного учня та загальної кількості годин, які фінансуються за рахунок коштів відповідного бюджету, здійснюється в межах загального обсягу годин інваріантного та варіативного

складників освітньої програми, конкретизованого в навчальному плані.

3.15.  Освітній процес у Закладі здійснюється диференційовано відповідно до індивідуальних можливостей, запитів, інтересів, нахилів, здібностей учнів з урахуванням їх віку, психофізичних особливостей і стану здоров’я.

3.16. Форми роботи, види, форми та перелік навчальних занять й освітньої діяльності, спрямованої на результати навчання здобувачів, види проведення контрольних заходів визначаються змістом початкової мистецької освіти, що розкривається в освітніх програмах Закладу та навчальних програмах навчальних предметів.

3.17. Наповнюваність груп для опанування здобувачами окремих освітніх компонентів визначається освітніми програмами з дотриманням вимог до забезпечення якості початкової мистецької освіти.

3.18. Процедура приймання учнів на навчання до Закладу, а також їх переведення з інших мистецьких музичних шкіл, відрахування та поновлення на навчання визначається законодавством, цим Статутом та планом організації освітнього процесу з урахуванням освітніх програм.

3.19. Приймання учнів до закладу може здійснюватися протягом навчального року, як на без конкурсній основі, так і за конкурсом на підставі укладеного договору про надання освітніх послуг. Зарахування учнів на навчання за освітньою програмою здійснюється наказом директора.

 У договорі обов’язково зазначаються права й обов’язки сторін, відповідальність сторін за невиконання обов’язків, передбачених договором, а також розмір та порядок внесення плати за навчання.

3.20. Заклад проводить прийом учнів від 6 до 18 років.

3.21. Термін навчання 3 – 4 роки на елементарному підрівні,  5 років  на базовому підрівні та 2 роки на професійному рівні відповідно до навчальних планів і програм.

3.22. Питання внутрішнього переведення учнів у Закладі, зарахування на освітні програми наступного підрівня початкової мистецької освіти та інші питання, пов’язані із здобуттям початкової мистецької освіти, вирішуються Закладом в порядку, визначеному цим Статутом та планом організації освітнього процесу.

3.23. Строки проведення контрольних заходів визначаються Закладом.

3.24. Питання щодо переведення учнів до наступного класу, призначення повторних перевідних контрольних заходів у зв'язку з невиконанням програмних вимог, призначення терміну здачі матеріалу з предметів, програмами яких контрольні заходи не передбачені, залишення на повторний рік навчання та виключення із закладу (при умові систематичного невиконання навчальних планів та програм), видачі свідоцтв випускникам вирішуються педагогічною радою та затверджуються наказами директора Закладу.

3.25. Зовнішнє переведення учнів до Закладу відбувається за наказом керівника на підставі академічної довідки учня, виданої відповідною мистецькою школою.

3.26. Оцінювання досягнутих учнями результатів навчання здійснюється в порядку і за критеріями, визначеними освітньою програмою. 

3.27. Основною формою оцінювання учня є характеристика результатів його навчання та порівняння їх з тими, що містяться у вимогах навчальних програм дисциплін (предметів) на відповідних етапах навчання.

3.28. Підсумкове оцінювання результатів навчання учнів здійснюється після завершення опанування освітньої програми шляхом виставлення оцінок в балах.

3.29. Освітньою програмою може бути встановлена інша система оцінювання результатів навчання учнів.

3.30. Тривалість одного заняття (уроку) в Закладі визначається планом організації освітнього процесу Закладу, з урахуванням психофізіологічного розвитку та допустимого навантаження для різних вікових категорій і становить для учнів:

віком від 6 до 7 років - 35 хвилин;

старшого віку - 45 хвилин.

Перерви між заняттями (уроками) є робочим часом педагогічного працівника і визначаються режимом щоденної роботи Закладу.

3.31. Кількість, тривалість та послідовність уроків і перерв між ними визначається розкладами, що затверджуються заступником керівника Закладу з навчальної роботи чи керівником Закладу.

3.32. Середня наповнюваність класів визначається типовими навчальними планами початкових спеціалізованих мистецьких навчальних закладів, затвердженими профільним міністерством.

3.33. Для оцінювання рівня навчальних досягнень учнів використовується  12-ти бальна система, що затверджується профільним міністерством.

3.34. Оцінки навчальних досягнень учня за рік виставляються викладачем на підставі семестрового оцінювання з урахуванням оцінок, одержаних під час контрольних заходів. Оцінки за рік з предметів, з яких іспити не проводяться, є підсумковими.

Відповідно до навчальних планів підсумкова оцінка з предметів, з яких проводяться іспити (виконуються випускні роботи), виставляється екзаменаційною комісією на підставі оцінок за рік та екзаменаційних оцінок (оцінок за випускні роботи).

Оцінка за рік з предметів навчального плану виставляється не пізніше ніж за 5 днів до закінчення навчального року.

Оцінка за рік може бути змінена рішенням педагогічної ради.

3.35. Питання, пов'язані із звільненням учнів від здачі іспитів або перенесенням їх строків, вирішуються директором Закладу на підставі подання відділень (відділів) класів за наявності відповідних документів.

3.36. Повторні перездачі повинні бути завершені до 20 вересня наступного навчального року.

3.37. Учні Закладу, які у повному обсязі виконали освітню програму та продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, отримують свідоцтво про початкову мистецьку освіту за формою, затвердженою профільним міністерством.

3.38. Виготовлення документів про позашкільну освіту здійснюється за рахунок місцевого бюджету.

3.39. Свідоцтво підписує директор Закладу або особа, яка виконує його

обов’язки на дату видачі документа.

3.40. Учням, які хворіли під час випускних іспитів, при умові повного виконання навчальних планів та програм, видається документ про позашкільну освіту на підставі річних оцінок

3.41. Учням, які не завершили навчання за освітньою програмою або не продемонстрували досягнення передбачених нею навчальних результатів, за запитом учня або його законного представника директор Закладу може видати довідку про фактичний рівень та обсяг опанування освітньої програми.

3.42. Учні, які мають високі досягнення (10-12 балів) у вивченні всіх предметів за відповідний навчальний рік, нагороджуються похвальним листом "За високі досягнення у навчанні".

3.43. Рішення про заохочення приймаються педагогічною радою за поданням відділень або відділів.

3.44. За рішенням керівника Закладу виключення учня може проводитися при невнесенні плати за навчання протягом двох місяців, у групах самоокупності - одного місяця відповідно до нормативно-правових актів.

3.45. Освітній процес у Закладі є вільним від втручання політичних партій, громадських, релігійних організацій.

3.46. Заклад проводить методичну та організаційну роботу, спрямовану на вдосконалення програм, змісту, форм і методів навчання, для чого у Закладі школі створюються методичні об’єднання, інші фахові формування, зокрема школа педагогічного наставництва.

3.47. Методична робота щороку планується Закладом і включає заходи з обміну педагогічним досвідом, вирішення педагогічних проблем, що спрямовані на підвищення якості початкової мистецької освіти в Закладі.

3.48. У разі організації та проведення на базі мистецької школи заходів з підвищення кваліфікації директор має право видавати педагогічним працівникам, які взяли в них участь, відповідні довідки (сертифікати).

 

                                4.УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

 

4.1. Учасниками освітнього процесу у Закладі є:

- директор;

- заступники директора;

- учні;

- педагогічні працівники;

- концертмейстери;

- батьки учнів або їх законні представники;

- інші працівники, залучені до провадження освітнього процесу;

- представники підприємств, установ та організацій, які сприяють навчально-виховному процесу.

4.2. Учні  Закладу мають право на:

- доступ до початкової мистецької освіти відповідно до їх запитів, здібностей, обдарувань, уподобань та інтересів;

- індивідуальну освітню траєкторію, яка реалізується, зокрема, через вільний вибір мистецької школи та освітніх програм, що нею пропонуються, видів,

форм і темпу здобуття початкової мистецької освіти, методів і засобів навчання;

- якісні освітні послуги, здобуття початкової мистецької освіти за одним або кількома підрівнями та відповідним спрямуванням в межах освітніх програм мистецької школи;

- безпечні й нешкідливі умови навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу та послугами його структурних підрозділів;

- демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-мистецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, олімпіадах, концертах, фестивалях, виставках тощо;

- повноцінні за змістом та тривалістю уроки;

- вільне вираження поглядів та переконань;

- повагу до людської гідності;

- захист будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насильства від дій педагогічних та інших працівників, які порушують їх права, принижують честь і гідність;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі т науковій діяльності;

- демонстрування своїх навчальних досягнень на культурно-мистецьких заходах, зокрема конкурсах, оглядах, фестивалях, олімпіадах, концертах, виставках, у виставах тощо;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні та управлінні Закладом;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення

4.3. Учні користуються правом внутрішкільного переведення та переведення до  іншого закладу за наявності вільних місць. Переведення відбувається відповідно до норм чинного законодавства та цього Статуту.

4.4. Учні Закладу зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягати передбачених нею результатів навчання;

- оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками;

- підвищувати загальний культурний рівень;

- брати посильну участь у різних видах трудової діяльності;

- дбайливо ставитися до державного, громадського і особистого майна;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- дбайливо та відповідально ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточення, довкілля, майна Закладу;

- дотримуватися Статуту, правил внутрішнього розпорядку Закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг. Учні також мають інші права та обов’язки передбачені законодавством.

4.5. Залучення учнів під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених законодавством.

4.6. Педагогічними працівниками Закладу є директор, заступники директора, викладачі, концертмейстери, методисти, інші педагогічні працівники, на яких поширюються умови оплати праці педагогічних працівників.

4.7. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, що має вищу педагогічну або іншу фахову освіту та належний рівень професійної підготовки, здійснює педагогічну діяльність, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я якої дозволяє виконувати професійні обов'язки в Закладі.

4.8. Педагогічним працівником Закладу може бути також народний умілець з високими моральними якостями за умови забезпечення належної результативності освітнього процесу.

4.9. Педагогічні працівники мають право на:

- внесення керівництву Закладу та органам управління культурою пропозицій щодо поліпшення освітнього процесу, подання на розгляд керівництву Закладу та педагогічної Ради пропозиції про моральне та матеріальне заохочення учнів, застосування стягнень до тих, хто порушує правила внутрішнього трудового  розпорядку, що діють у Закладі;

- підвищення кваліфікації, вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ та організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- проходження сертифікації відповідно до законодавства;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності, справедливе та об’єктивне її оцінювання;

- захист професійної честі та гідності;

- індивідуальну освітню, творчу, мистецьку, наукову та іншу діяльність за межами мистецької школи;

 - участь у роботі методичних об'єднань, нарад, зборів, у заходах, пов’язаних з організацією освітньої роботи;

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, виробничою, культурною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Закладу та послугами його

структурних підрозділів;

- соціальне та матеріальне заохочення за досягнення вагомих результатів у виконанні покладених на них завдань;

- об’єднання у професійні спілки, участь в інших об’єднаннях громадян, діяльність яких не заборонена законодавством;

- безпечні і нешкідливі умови праці;

- відпустку відповідно до законодавства;

- участь у громадському самоврядуванні Закладу;

- участь у роботі колегіальних органів управління Закладу;

- пенсію за вислугою років відповідно до чинного законодавства;

4.10. Педагогічні працівники зобов’язані:

- виконувати освітню програму для досягнення учнями передбачених нею результатів навчання;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання в освітньому процесі та в мистецькій діяльності;

- проходити атестацію в порядку, визначеному профільним міністерством;

-настановленням й особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в учнів усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

-сприяти розвиткові інтелектуальних і творчих здібностей учнів, формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне і психічне здоров’я;

- формувати в учнів прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- здійснювати педагогічний контроль за дотриманням учнями морально-етичних норм поведінки, дисциплінарних вимог;

- дотримуватися педагогічної етики, поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- виховувати своєю діяльністю повагу до принципів загальнолюдської моралі;

- виховувати повагу до батьків, жінок, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, духовних надбань українського народу;

- виховувати у здобувачів освіти повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- захищати учнів під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- проводити роботу для залучення дітей, юнацтва та дорослих до занять мистецтвом;

- вести документацію, пов’язану з виконанням посадових обов’язків (журнали, плани роботи тощо);

- дотримуватись вимог Статуту Закладу, виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку та посадові обов’язки;

- виконувати накази і розпорядження директора Закладу, органів державного управління, до сфери управління яких належить Заклад.

4.11. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором та трудовим договором.

4.12. Педагогічні працівники Закладу підлягають атестації відповідно до діючого законодавства.

4.13. Обсяг педагогічного навантаження педагогічних працівників Закладу встановлюється директором Закладу згідно із законодавством. Норма годин на одну тарифну ставку викладача та концертмейстера Закладу становить 18 навчальних годин на тиждень. Оплата роботи здійснюється відповідно до обсягу педагогічного навантаження.

4.14. Доплати педагогічним працівникам за завідування відділами, відділеннями, встановлюються в розмірах, визначених законодавством.

4.15. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника протягом навчального року можливий у разі зміни кількості годин за окремими навчальними програмами, що передбачається річним навчальним планом, у разі вибуття або зарахування учнів протягом навчального року, а також за письмовою заявою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.

4.16. Перерозподіл педагогічного навантаження педагогічного працівника здійснюється директором.

4.17. Права та обов’язки інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, визначаються законодавством а також відповідними договорами.

4.18. Батьки учнів або їх законні представники мають право:

-захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси здобувачів освіти;

-обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування Закладу з питань навчання та виховання учнів;

-звертатися до органів управління культурою, директора Закладу та органів громадського самоврядування Закладу з питань навчання та виховання дітей;

-брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації освітнього процесу та зміцнення матеріально-технічної бази Закладу;

-завчасно отримувати інформацію про всі заплановані у Закладі та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини.

4.19. Батьки учнів або їх законні представники зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси дитини та інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися Статуту Закладу, правил внутрішнього розпорядку Закладу, а також умов договору про надання освітніх послуг.

 

5.УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДОМ

 

5.1. Управління Закладом здійснюється відповідно до цього Статуту.

5.2. Загальне  управління Закладом здійснюється його Засновником та уповноваженим органом - Відділом освіти, культури та спорту Славської селищної ради відповідно до пунктів 2.9 / 2.10 розділу II (основні завдання відділу).

5.3 .Засновник Закладу Славська селищна  рада та відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради:

-затверджує Статут Закладу, його нову редакцію та зміни до нього;

-відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради укладає строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу за результатами проведення конкурсу та відповідно до рішення Славської селищної рад про погодження кандидатури на відповідну посаду;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради розриває строковий трудовий договір (контракт) з директором Закладу з підстав та у порядку, визначених законодавством та цим Статутом;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради затверджує кошторис та приймає фінансовий звіт Закладу у випадках та порядку, визначених законодавством;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Закладу;

- здійснює контроль за дотриманням Статуту Закладу;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує створення у Закладі інклюзивного освітнього середовища, універсального дизайну та розумного пристосування;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками;

- з урахуванням можливостей місцевого бюджету може встановлювати додаткові пільги з плати за навчання;

- ініціює проведення аудиту Закладу в разі зниження Закладом якості освітньої діяльності;

- забезпечує доступ громадян до початкової мистецької освіти відповідно до їх потреб і запитів шляхом відкриття відокремлених структурних підрозділів Закладу;

-забезпечує фінансування діяльності Закладу в частині забезпечення якісного і сучасного освітнього процесу та послуг з початкової мистецької освіти, які надаються Закладом в межах затверджених освітніх програм;

- забезпечує розвиток матеріально-технічної бази Закладу;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує фінансування підвищення кваліфікації педагогічних працівників Закладу у межах, визначених законодавством;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради компенсує витрати на навчання пільгових категорій громадян відповідно до законодавства;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує соціальний захист здобувачів, педагогічних працівників та інших працівників Закладу;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради приймає рішення щодо створення піклувальної ради Закладу та сприяє створенню благодійних фондів;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради реалізує інші права, передбачені законодавством.

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує утримання та розвиток матеріально-технічної бази заснованого ним Закладу на рівні, достатньому для виконання вимог стандартів освіти та ліцензійних умов;

- у разі реорганізації чи ліквідації Закладу відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує здобувачам початкової мистецької освіти можливість продовжити навчання в іншій мистецькій школі;

- відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради забезпечує відповідно до законодавства створення в Закладі освіти безперешкодного середовища для учасників освітнього процесу, зокрема для осіб з особливими освітніми потребами.

5.4. Безпосереднє управління Закладом здійснює директор.

5.5. Директор забезпечує освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Закладу.

5.6. Директором Закладу може бути особа, яка є громадянином України, має вищу освіту і стаж педагогічної роботи не менше як 3 роки, а також організаторські здібності, фізичний і психічний стан якої не перешкоджає виконанню посадових обов’язків.

5.7.Директор в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність Закладу;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Закладу;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Закладу;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Закладу;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників Закладу;

- укладає договори про надання освітніх послуг із здобувачами освіти або їх законними представниками;

- здійснює кадрову політику Закладу, призначає на посади та звільняє з посад заступників директора, педагогічних та інших працівників Закладу, визначає їх функціональні обов’язки;

- затверджує план прийому до Закладу на відповідний рік;

- встановлює розміри плати за навчання в порядку, визначеному законодавством;

- видає у межах своєї компетенції накази і контролює їх виконання;

- вводить в дію та забезпечує реалізацію рішень педагогічної ради щодо встановлення надбавок, доплат, премій, матеріальної допомоги працівникам мистецької школи відповідно до законодавства;

- сприяє створенню безпечних умов навчання та праці учасників освітнього процесу;

- затверджує стратегію (перспективний план) розвитку Закладу та освітні програми, розроблені педагогічною радою;

- забезпечує дотримання вимог щодо охорони дитинства, санітарно-гігієнічних та протипожежних  норм, техніки безпеки;

- представляє Заклад в усіх підприємствах, установах, організаціях і відповідає та звітує перед Засновником за результати діяльності Закладу;

- застосовує заходи заохочення та дисциплінарні стягнення до працівників Закладу;

- здійснює інші повноваження, передбачені законодавством.

5.8. Директор Закладу є головою педагогічної ради-постійно діючого колегіального органу управління Закладу.

5.9. Педагогічна рада Закладу:

- планує роботу Закладу;

- розробляє стратегію (перспективний план) розвитку Закладу;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) Закладу та оцінює результативність її (їх) виконання;

- розглядає питання формування контингенту Закладу та схвалює план прийому до Закладу на відповідний рік, надає відповідні пропозиції директору на затвердження;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- приймає рішення щодо видачі документів про початкову мистецьку освіту;

- розглядає актуальні питання організації, забезпечення та розвитку освітнього процесу в Закладі, її структурних підрозділах;

- обговорює питання та визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів, працівників Закладу та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту та громадської акредитації Закладу;

- розглядає інші питання, віднесені законом до її повноважень.

5.10. Стимулюючі доплати, надбавки, премії директору Закладу можуть бути

встановлені наказом начальника  відділу  освіти, культури та спорту Славської селищної  ради.

5.11. Робота педагогічної ради проводиться відповідно до потреб Закладу. Обов'язковим є проведення засідань педагогічної ради на початок та кінець навчального року, а також після кожної навчальної чверті (модуля).

5.12. .Рішення педагогічної ради вводяться в дію наказами директора Закладу

5.13. Засідання ради є правомочним, якщо в ньому бере участь не менше 2/3 її членів.

5.14. Рішення приймаються більшістю голосів присутніх на засіданні членів ради. Рішення ради мають рекомендаційний характер. Засідання ради оформлюються протоколами.

5.15. За рішенням загальних зборів або ради Закладу можуть сторюватись і діяти учнівський та батьківський комітети, а також комісії, асоціації, тощо.

 

6. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ТА МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА ЗАКЛАДУ

 

6.1. Заклад є бюджетною неприбутковою організацією.

6.2. Фінансово-господарська діяльність Закладу проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Цивільного кодексу України, законів України «Про освіту», «Про позашкільну освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів та цього Статуту.

6.3. Фінансування здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету Славської селищної ради та додаткових джерел фінансування  не заборонених законодавством України.

6.4. Основним джерелом фінансування Закладу є кошти місцевого бюджету Славської селищної ради.

6.5. В межах бюджетних призначень кошти місцевого бюджету спрямовуються директором Закладу на виконання робочих навчальних планів, матеріальні витрати, пов'язані з навчально-виховною роботою, підвищення кваліфікації педагогічних працівників, оплату праці, збереження і зміцнення матеріально-технічної бази, соціальний захист та матеріальне стимулювання трудового колективу.

6.6. Фінансування Закладу може здійснюватися також за рахунок додаткових джерел фінансування, не заборонених законодавством.

6.7. Додатковими джерелами фінансування Закладу є:

- кошти, одержані за надання додаткових освітніх послуг, за роботи, виконані Закладом на замовлення підприємств, установ, організацій та громадян, доходи від реалізації власної продукції, від надання в оренду приміщень, обладнання, що не оподатковуються і спрямовуються на соціальні потреби та розвиток Закладу;

- гуманітарна допомога;

- кошти освітніх субвенцій та державного бюджету;

- добровільні грошові внески, матеріальні цінності, одержані від підприємств, установ, організацій та окремих громадян та ін.

6.8. Заклад самостійно розпоряджається надходженнями від провадження господарської та іншої діяльності, передбаченої її Статутом.

6.9. Бюджетне фінансування Закладу не може зменшуватися або припинятися у разі наявності у Закладі додаткових джерел фінансування. Бюджетні асигнування на здійснення діяльності Закладу та позабюджетні кошти не підлягають вилученню, крім випадків, передбачених чинним законодавством України, і використовуються виключно за призначенням.

6.10. Майно, що належить Закладу є комунальною власністю Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.

6.11. Розмір та умови оплати навчання в Закладі та надання ним додаткових освітніх послуг встановлюються рішенням сесії Славської селищної ради.

6.12. Бюджетні асигнування на освіту, включаючи кошти освітніх субвенцій, позабюджетні кошти та кошти, отримані Закладом як плата за навчання або за надання додаткових освітніх послуг, не можуть бути вилучені в дохід держави або місцевих бюджетів. Зазначені кошти спрямовуються на діяльність, визначену Статутом Закладу.

6.13. У разі одержання коштів з інших джерел бюджетні та галузеві асигнування Закладу не зменшуються.

6.14. Кошти, матеріальні та нематеріальні активи, що надходять Закладу у вигляді безповоротної фінансової допомоги, інших надходжень, добровільних пожертвувань юридичних і фізичних осіб, у тому числі нерезидентів, для провадження освітньої, культурної, мистецької діяльності, не вважаються прибутком.

6.15. Учні Закладу, яким відповідно до законодавства України надане таке право, здобувають початкову мистецьку освіту безоплатно.

6.16. Засновник компенсує кошти на навчання дітей пільгових категорій у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, та має право встановлювати додаткові пільги з плати за навчання з урахуванням можливостей місцевого бюджету.

6.17. Заклад володіє, користується і розпоряджається майном, земельною ділянкою відповідно до законодавства. Основні фонди, земельні ділянки та

інше майно Закладу не підлягають вилученню, не можуть бути джерелом погашення податкового боргу.

6.18. Майно Закладу може вилучатися Засновником лише за умови подальшого використання цього майна і коштів, одержаних від його реалізації, на розвиток початкової мистецької освіти у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

6.19.Вимоги до матеріально-технічної бази Закладу в частині забезпечення освітнього процесу визначаються нормативами матеріально-технічного забезпечення, затвердженими профільним міністерством.

6.20. Діти з багатодітних сімей, діти із малозабезпечених сімей, діти-інваліди, діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти учасників АТО та діти мобілізованих та військових ??? здобувають позашкільну освіту безоплатно.

6.21. Ведення діловодства та звітності у Закладі здійснюється у порядку, визначеному нормативно-правовими актами. Бухгалтерський облік здійснюється через централізовану бухгалтерію відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.

 

7. ОПЛАТА ПРАЦІ

 

7.1. Оплата праці здійснюється відповідно до діючого законодавства України.

7.2. Штатний розпис складається директором школи та затверджується  начальником відділу освіти, культури та спорту Славської селищної  ради Стрийського району Львівської області.

7.3. Тарифікаційні списки складаються директором школи та затверджуються начальником відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області.

 

8. МІЖНАРОДНА ТА ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

8.1. Заклад має право укладати договори про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки із закладами мистецької освіти, іншими закладами, підприємствами, установами, організаціями іноземних країн, міжнародними підприємствами, установами, організаціями, фондами тощо.

8.2. Заклад, педагогічні працівники та учні можуть брати участь у реалізації міжнародних, зокрема мистецьких та мистецько-освітніх, проектів і програм. Заклад може залучати гранти міжнародних організацій та фондів відповідно до законодавства.

8.3. Заклад може залучати іноземних фахівців до проведення майстер-класів та інших форм освітньої і мистецької діяльності.

8.4. Учні та педагогічні працівники Закладу мають право на академічну мобільність, участь у спільних освітніх, мистецько-освітніх та мистецьких програмах з вітчизняними та/або іноземними закладами освіти в Україні та за кордоном.

 

 

 

9. УМОВИ РЕОРГАНІЗАЦІЇ АБО ЛІКВІДАЦІЇ ШКОЛИ

 

9.1. Ліквідація та реорганізація (злиття, поділ, виділення, перетворення) Закладу здійснюється за рішенням Засновника відповідно до діючого законодавства.

 

10.ЗМІНИ ТА ДОПОВНЕННЯ ДО СТАТУТУ

 

10.1. Зміни та доповнення до Статуту затверджуються Засновником відповідно до діючого законодавства.

10.2. Зміни та доповнення до Статуту набувають юридичної сили з моменту державної реєстрації або перереєстрації.

10.3. Усі примірники Статуту мають однакову юридичну силу.

10.4. Статут зберігається в начальника відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області, в директора Славської школи мистецтв Славської селищної ради Стрийського району Львівської області  та в державному органі, що провів його реєстрацію.

 

 

 

 

Славський селищний голова                                                    Володимир БЕГА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень