A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти, культури та спорту
Славської селищної ради Стрийського району Львівської області

Програма«Шкільний автобус» на 2025-2030 роки

Дата: 17.02.2025 16:49
Кількість переглядів: 16

Фото без опису

УКРАЇНА

 

Славська селищна рада

Стрийського району Львівської області

 ____ сесія  ___-го скликання

 

Р І Ш Е Н Н Я

  __ _______ 2024  року                                                                           №

 

 

 

 

 Про затвердження

 «Програми «Шкільний автобус»

 на 2025-2030 роки»

           

 

  Відповідно до Закону України «Про транспорт», Закону України «Про автомобільний транспорт», Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», керуючись ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Постановою Кабінету Міністрів України від 16.01.2003 року № 31 «Про затвердження Програми «Шкільний автобус» із змінами, з метою виконання вимог чинного законодавства щодо забезпечення у селищній  територіальній громаді регулярного безкоштовного перевезення до місць навчання і додому здобувачів освіти та педагогічних працівників, селищна рада

 

ВИРІШИЛА:

  1. Затвердити відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради Стрийського району Львівської області «Програму «Шкільний автобус» на 2025-2030 роки» (згідно Додатку №1 ).

 

  1. Контроль за    виконанням    даного  рішення  покласти на постійну комісію з питань освіти, культури, молоді, спорту, соціального захисту та охорони здоров’я Славської селищної ради (Левкович Л.О.).

 

 

 

 

Секретар селищної ради                                                   Олег ДАНИЛЯК

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №1

 до рішення  сесії

Cлавської селищної ради

№ _____ від 19.12.2024 р.

 

 

 

 

ПРОГРАМА

«Шкільний автобус»

на 2025-2030 роки

 

 

 

 

 

селище Славсько

2024 рік

 

 

 

ПАСПОРТ

Програми «Шкільний автобус»

на 2025-2030 роки

 

 

1

 

Ініціатор розроблення Програми

 

Славська селищна рада

 

2

 

Дата, номер і назва документа органу виконавчої влади про розроблення Програми

 

Постанова Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 31 «Про затвердження програми «Шкільний автобус»; Закон України «Про освіту» від 05.09.2017 року № 2145-VІІІ (стаття 13); Закон України «Про загальну середню освіту» від 16.01.2020 року № 463-ІХ (стаття 8); Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 року № 280/97-ВР (стаття 32).

 

3

 

Розробник Програми

 

Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради

 

4

 

Відповідальний виконавець Програми

 

Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради

 

5

 

Учасники Програми

 

Славська селищна рада, Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної ради, директори освітніх закладів Славської селищної ради

 

6

 

Термін реалізації Програми

 

2025-2030 роки

 

7

 

Загальний орієнтовний обсяг фінансових ресурсів, необхідних для реалізації Програми, всього, у тому числі:

 

29484,0

 

8

 

Кошти селищного бюджету та інші джерела фінансування не заборонені законодавством

 

29484,0

 

 

 

І. Загальні положення

   Програма «Шкільний автобус» на 2025-2030 роки (далі – Програма) розроблена відповідно до статті 13 Закону України «Про освіту», статті 8 Закону України «Про загальну середню освіту» та статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», постанови Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 31 «Про затвердження Програми «Шкільний автобус» (зі змінами та доповненнями), указів Президента України від 30 вересня 2010 року № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», від 20.12.2000 року № 1356 «Про основні засади розвитку соціальної сфери села», Комплексного плану заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999-2012 роках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 1999 року № 348.

     Організація регулярного безкоштовного підвозу до місць навчання і додому дітей шкільного віку є складовою частиною виконання чинного законодавства щодо забезпечення конституційних прав громадян на якісну освіту. Так, статтею 13 Закону України «Про освіту», статтею 8 Закону України «Про загальну середню освіту» та статтею 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного підвезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників. Належна організація підвозу учнів сільської місцевості, що проживають за межею пішохідної доступності, до освітніх закладів сприятиме проведенню оптимізації закладів загальної середньої освіти, створенню умов для безпеки дітей, збереження їх здоров’я, ефективному використанню бюджетних коштів, кадрового потенціалу педагогічних працівників, удосконаленню мережі освітніх закладів, а також розширить можливість для гурткової та позакласної роботи.

ІІ. Визначення проблеми, на розв‘язання якої спрямована Програма

      Основна проблема, на вирішення якої спрямована Програма, це підвіз учнів з віддалених населених пунктів до місць навчання. За школами закріплюються транспортні засоби відповідної марки в залежності від кількості учнів, що підвозяться. При наданні шкільних автобусів беруться до уваги, зокрема, існуючі дорожні умови, кількість автобусів, маршрути та частота їх пересування для того, щоб максимально використовувати транспортні засоби та мінімізувати незручності для учнів (та вчителів), які добираються до місць навчання (роботи) із своїх сіл, наявність кваліфікованих водіїв та зростаючі регулярні витрати на підтримку роботи системи шкільних автобусів (наприклад – страхування, вартість палива, утримання транспортних засобів). Експлуатація їх можлива за орієнтовною схемою маршрутів згідно додатку №1 до Програми. Транспортні маршрути підвозу учнів і вчителів сільської місцевості до місць навчання, на роботу та в зворотному напрямі, можуть змінюватись у зв‘язку із оптимізацією мережі закладів загальної середньої освіти. Більш ефективне використання транспортних засобів буде розроблятись кожним освітнім  закладом, та подаватись на розгляд (затвердження) до Відділу освіти, культури та спорту Славської селищної ради. Станом на 1 листопада 2024 року в Славській громаді налічується 1454 учнів,  які проживають за межею пішохідної доступності, і потребують регулярного підвозу до освітніх закладів. Підвозиться 1211 учень. Підвозом охоплено 83%. Підвіз здійснюють 8 шкільних автобусів. За державною Програмою «Шкільний автобус», затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 16 січня 2003 року № 31, отримано 8 автобусів. Ситуацію із забезпечення підвозу учнів до закладів загальної середньої освіти громади наведено згідно додатку №2 до Програми.

ІІІ. Мета та завдання Програми

       Метою Програми є:

- реалізація положень статті 13 Закону України «Про освіту»; статті 8 Закону України «Про загальну середню освіту», статті 32 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», указів Президента України від 30.09.2010 року № 926/2010 «Про заходи щодо забезпечення пріоритетного розвитку освіти в Україні», від 20.12.2000 року № 1356 «Про основні засади розвитку соціальної сфери села», Комплексного плану заходів щодо розвитку загальної середньої освіти в 1999-2012 роках, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 березня 1999 р. № 348 щодо забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення до місць навчання і додому учнів та педагогічних працівників;

- створення рівних можливостей для всіх громадян, які проживають і постійно працюють у сільській місцевості, в задоволенні соціальних та культурно-освітніх потреб;

- раціональне використання кадрового потенціалу педагогічних працівників освітніх закладів у сільській місцевості;

 - формування належної соціальної інфраструктури села.

      Завданнями Програми є:

1. Забезпечення реалізації прав громадян на доступність і безоплатність здобуття якісної та безоплатної загальної середньої освіти.

2. Забезпечення регулярного та безоплатного підвезення учнів і вчителів сільської місцевості до місць навчання (у першу чергу до опорних навчальних закладів), на роботу та в зворотному напрямку.

 3. Забезпечення екскурсійного обслуговування учнівської молоді, її участі в конкурсах, спортивних змаганнях, олімпіадах, фестивалях, заходах місцевого, районного, обласного та Всеукраїнського рівнів.

4. Забезпечення підвозу учнів до закладів оздоровлення, відпочинку та в зворотному напрямку.

5. Забезпечення участі учасників освітнього процесу в нарадах, семінарах, інших заходах місцевого, обласного та Всеукраїнського рівнів.

6. Оптимізація мережі закладів загальної середньої освіти у сільській місцевості.

ІV. Виконавці проєкту і етапи його реалізації

 Виконавці проєкту:

1. Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної  ради.

2. Славська селищна рада.

3. Керівники освітніх закладів Славської селищної  ради.

     Видатки формуються за рахунок селищного бюджету, інших джерел не заборонених законодавством, використовуються за цільовим призначенням, виключно для реалізації мети та завдань Програми.

      Директори закладів загальної середньої освіти Славської селищної ради комплектують кадровий склад водіїв, готують приміщення для зберігання та технічного обслуговування автобусів.

     З метою охоплення навчанням усіх дітей шкільного віку, поліпшення керованості освітнім процесом, удосконалення використання навчально-матеріальної бази закладів освіти, забезпечення висококваліфікованими кадрами, ефективного використання фінансових ресурсів пропонується організувати декілька маршрутів підвозу учнів з віддалених населених пунктів до опорного закладу освіти. Кожен маршрут оснащується транспортним засобом відповідної марки залежно від кількості дітей, які потребують підвозу.

       У громаді визначаються заклади загальної середньої освіти, до яких будуть підвозитись учні з навколишніх сіл.

         Відповідальними за реалізацію Програми є Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної  ради, Славська селищна рада. Основні заходи Програми  наведені згідно додатку №3 до Програми (термін дії додатку №3 – 2025 рік).

V. Обґрунтування шляхів та засобів розв’язання проблеми, обсяги та джерела фінансування, строки виконання

      Виконання Програми дасть можливість:

- забезпечити соціальний захист учасників освітнього процесу, припинити негативні процеси у соціальній сфері села, досягти позитивних зрушень у забезпеченні життєдіяльності сільського населення;

 - створити умови для забезпечення у сільській місцевості регулярного безоплатного перевезення учнів та педагогічних працівників до місць навчання, роботи і додому;

- створити оптимальну мережу закладів загальної середньої освіти сільської місцевості;

 - вирішувати проблеми освіти на більш високому рівні – диференціації, індивідуалізації навчання, організації систематичного та якісного контролю за навчальними досягненнями учнів;

- поліпшити якість знань учнів, ефективне використання наявної матеріально-технічної бази, кадрового потенціалу педагогічних працівників, фінансових можливостей освітянської галузі в сільській місцевості.

VІ. Обсяги та джерела фінансування Програми, терміни та етапи її виконання

     Фінансування заходів Програми буде здійснюватися за рахунок коштів селищного бюджету, інших джерел, не заборонених чинним законодавством.

     Обсяг фінансування Програми визначається щорічно, виходячи із конкретних завдань Програми та реальних бюджетних можливостей. Координатором роботи щодо виконання заходів Програми та головним розпорядником коштів селищного бюджету, що передбачаються на реалізацію вищезазначених заходів, є Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної  ради.  

      Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної  ради здійснює контроль за виконанням  Програми шляхом планових та оперативних перевірок щодо забезпечення цільового використання автотранспорту, відповідних умов його зберігання та експлуатації, оптимальності затверджених маршрутів.

VІІ. Координація та контроль за ходом виконання Програми

      Виконання Програми здійснюється шляхом реалізації її завдань та заходів. Координацію та контроль за ходом виконання Програми здійснює Славська селищна  рада.

       З метою підвищення ефективності використання бюджетних коштів, відповідальні виконавці (головні розпорядники коштів), протягом періоду дії Програми, ініціюють внесення змін до Програми на підставі даних аналізу, щодо стану її виконання.

       Відділ освіти, культури та спорту Славської селищної  ради щороку до 01 лютого, що настає за звітним періодом, надає звіт про виконання заходів Програми та цільове використання коштів в обсягах фінансування заходів Програми постійній комісії міської ради з питань власності, бюджету, соціально-економічного та культурного розвитку. Звіт про хід виконання Програми щорічно вноситься на найближче засідання сесії Славської селищної  ради для розгляду, але не пізніше 1 квітня року, що настає за звітним. В останній рік дії Програми розробник подає пропозиції про доцільність її фінансування на наступні роки.

 

 

 

 

Начальниця відділу освіти,

культури та спорту                                                                    Ольга КОРЕНЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток №2

 до рішення  сесії

Cлавської селищної ради

№ _____ від 19.12.2024 р.

 

Організація підвозу учнів до освітніх закладів Славської селищної  ради

 на 2025-2030 н. р.

№п/п

Марка автобуса

Держав

ний номер

Рік випуску

За яким закладом закріплено

Середньо

добо вий про

біг (км)

Кіль

кість учнів, які підвозя

ться

 

1

ATAMAN

D-093S2

ВС 9861 МО

2017

Головецький

ЗЗСО І-ІІ рівнів – філія  Тухлянського ОНЗЗСО

13

62

 

2

ATAMAN

D-093S2

ВС 5906 ТА

2023

Славський

ЗЗСО І-ІІІ ступенів

27,9

300

 

3

ATAMAN

D-093S2

ВС 1658 РО

2022

Тухлянський ОНЗЗСО І-ІІІ рівнів – гімназія 

70

140

 

4

ATAMAN

D-093S2

ВС 0513 ТВ

2023

82

146

 

5

ATAMAN

D-093S2

ВС 9870 РЕ

2020

Верхньорожанківський ЗЗСО І-ІІ ступенів

73

206

 

6

ATAMAN

D-093S2

ВС 0739 КУ

2017

Волосянківський ЗЗСО І-ІІ ступенів

21

164

 

7

ATAMAN

D-093S3

 

ВС 0484 РС

 

 2023

Опорецький ЗЗСО

 І-ІІ ступенів

35,1

75

 

8

ATAMAN   

D-093S2

 

ВС 2840 НІ

2018

Хітарський ЗЗСО

І-ІІ ступенів

37,3

64

 

 

 

 

 

 

Начальниця відділу освіти,

культури та спорту                                                                    Ольга КОРЕНЕВИЧ

 

 

 

 

 

 

Додаток №3

 до рішення  сесії

Cлавської селищної ради

№ _____ від 19.12.2024 р.

 

Підвіз учнів до закладів загальної середньої освіти

станом на 01.12.2024 року

№ п/п

Навчальний заклад

Потребують підвозу

Підвозяться

1

Головецький ЗЗСО І-ІІ рівнів – філія  Тухлянського ОНЗЗСО

 

62

2

Славський

ЗЗСО І-ІІІ ступенів

 

300

3

Тухлянський ОНЗЗСО І-ІІІ рівнів – гімназія 

 

286

4

Верхньорожанківський

ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

206

5

Волосянківський ЗЗСО І-ІІ ступенів

 

164

6

Опорецький ЗЗСО

 І-ІІ ступенів

 

75

7

Хітарський ЗЗСО

І-ІІ ступенів

 

64

8

Тернавський ЗЗСО І-ІІ ступенів

36

 

9

Лавочненський ЗЗСО І-ІІ ступенів №1

65

 

10

Лавочненський ЗЗСО І-ІІ ступенів №2

57

 

11

Ялинкуватський ЗЗСО І-ІІ ступенів

42

 

12

Хащованський ЗЗСО І-ІІ ступенів №1

23

 

Всього по громаді

 

243

1211

%

 

17

83

 

 

Начальниця відділу освіти,

культури та спорту                                                                       Ольга КОРЕНЕВИЧ

 

 

 

 

 

Додаток №4

 до рішення  сесії

Cлавської селищної ради

№ _____ від 19.12.2024 р.

Основні заходи Програми «Шкільний автобус»

 на 2025 рік

№ п/п

Зміст заходу

Джерела фінансува

ння

Прогнозований обсяг фінансових ресурсів для виконання завдання,

(тис. грн..)

Виконавці

Термін виконання

Строк виконання

1

Здійснення розподілу транспортних засобів між навчальними закладами відповідно до потреб підвозу у громаді.

Без  фінансування

 

___

Відділ освіти, культури та спорту

Щороку

2025 р.

2

Закріплення за освітніми закладами територій обслуговування з урахуванням потреби в організації перевезення учнів та педагогічних працівників по всій території територіальної громади.

Без  фінансування

 

 

___

Славська селищна рада

Щороку

2025 р.

3

При формуванні міського бюджету на 2025 та наступні роки передбачати фінансування видатків на виконання заходів необхідних для забезпечення пально-мастильними  матеріалами транспортних засобів.

За рахунок коштів селищного бюджету

3534,0

Відділ освіти, культури та спорту

Щороку

2025 р.

4

Створення відповідних місць для розміщення транспорту (особливо в зимовий час).

Без  фінансування

 

___

Відділ освіти, культури та спорту

Щороку

2025 р.

5

Забезпечення контролю за безпекою перевезення учнів та організація безпечної експлуатації транспортних засобів.

За рахунок коштів селищного бюджету

1380,0

Відділ освіти, культури та спорту

Щороку

2025 р.

 

Усього за Програмою

 

4914,0

 

 

 

 

Начальниця відділу освіти,

культури та спорту                                                                               Ольга КОРЕНЕВИЧ

 


« повернутися

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень